יום ראשון, 24 ביולי 2011

אז למה לי פוליטיקה עכשיו?



הנה שאלה מעניינת - האם מחאת הדיור, בת"א, פוליטית או לאו?

נגיד שלא. אזי, רבותיי היקרים, נשאלת השאלה - מדוע לא לוקחת מר"צ (ביחד עם הקרן החדשה לישראל, העבודה וקדימה) - שמתהדרת בסמלה על מרבית האוהלים - את פעיליה ונוסעת להקים גם אוהלים באיתמר, בעלי, רמת מגרון ועוד שלל יישובים שמשוועים לדיור בר-השגה?

האם הדבר לא ברור לכל בר-דעת, שהבעיה העיקרית בכל הנוגע לדיור (ועד כמה שזה נשמע "מפתיע", ראש הממשלה בהחלט מודע לזה - והוא אכן פועל לביצוע רפורמה במנהל מקרקעי ישראל עוד הרבה לפני כל הגימיק התקשורתי של האוהלים) היא בעיה של היצע-ביקוש.
ביקוש, כאמור, יש ויש. היצע - אין ואין.
הפשרת קרקעות ביהודה ושומרון, לא רק שתיצור תנופת בנייה אדירה ודיור בר-השגה, אלא תייצר מקומות תעסוקה, תחבורה, תשתיות וכבישים, מרכזי רפואה חדשים, תרבות, ספורט ומרכזי חינוך.
האבטלה תצומצם, אנשים רבים יכולו לעבור לאיזור היפהפה (חצי שעה מת"א ועל פקקים אין מה לדבר. בנוסף, בעוד כמה שנים תהיה רכבת שתחבר את אריאל לת"א דרך ראש העין), הממשלה תעודד הקמת מוקדי תרבות, חינוך וספורט לשכונות החדשות.

דבר נוסף וחשוב - צריך לזכור שבניגוד למה שהתקשורת מפרסמת, לא כל היישובים מיושבים ע"י חובשי כיפה סרוגה, או חרדים-לאומיים. ישנם יישובים מסוימים של חילוניים ביו"ש.

ופה בהחלט ישנו צדק בביקורת על ראש הממשלה (בניגוד לביקורת הלא מוצדקת של מחאת ת"א).
למרות שחשוב לזכור שראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא יכול ,כרגע, להיכנע ללחץ האמריקני (בסופו של דבר הכל מתנקז ליחסים בינלאומיים. הכל מתגמד. נתניהו צריך אותם כאמור בהצבעה בספטמבר, ובנייה ב"שטחים" תהווה יריקה בפרצוף לממשל האמריקני ולמדינות אירופה שהבטיחו להתנגד בהצבעה), הוא היה חייב לבצע מהלכים כאלה בתחילת הקדנציה ועל כך הביקורת מוצדקת.
נכון, שוב, צריך לזכור שהייתה הקפאה של שנה בתחילת כהונתו כרצון טוב להמשך המשא ומתן עם הפלסטינאים (כדי להראות שאפילו אחרי כל זה הם לא מעוניינים בשלום. מהלך חכם, בכך אין ספק), אבל מה עם כל החודשים האחרים?
למה לא להתחיל במלוא התנופה עד שהפלסטינאים יגבשו הצהרת כוונות לאו"ם?
מדובר בזלזול בבוחרים שלו ולא רק - מדובר, גם, בפגיעה עצומה בתחום הנד"לן.

ולא רק ביו"ש עסקינן, אלא גם בשטחי הנגב. וגם בשטחים אלו עולת טענות קשות לראש הממשלה, נתניהו, שיזם רפורמה בנגב בכל הקשור לפזורות הבדואיות ועצר אותה ברגע האחרון.
אם אכן הרפורמה הייתה יוצאת לדרך במתכונתה האחרונה, זה היה הסוף של הנגב. למזלינו זה נמנע ברגע האחרון וכעת מגבשים במשרד ראש הממשלה תכנית חדשה.
על ראש הממשלה לזרז את תהליך העברת הבסיסים הצבאיים מהמרכז לנגב, לעיר הב"דאים, ובכך, סוף סוף, הנגב יפותח כפי שמגיע לו. יווצרו יישובים חדשים, נגישות לתחבורה ביחד עם הקמת מסילות הרכבת החדשה), תשתיות, תעסוקה, חינוך, עבודה ועוד תחומים שרק ירוויחו מהמהלך.

על כן, בהחלט עולה תמיהה רבתי, כשהפעילים בת"א טוענים שהמחאה אינה פוליטית כלל (למרות מימון של הקרן החדשה לישראל וכרזות אישיות כנגד ראש הממשלה.) ומצד שני לא מוכנים לגעת בבעיה האמיתית של תחום הנד"לן - סירוב חוזר ונשנה להפשרת קרקעות בשטחי יו"ש במטרה לאפשר דיור בר-השגה.

השאלה - ישנה. תשובה? ברוטשילד הפתרונים.

4 תגובות:

  1. שמעתי על פעילים מחיפה שהחליטו להפריד בין המחאה שלהם לבין מחאת התל אביבים וזאת לאחר שביקרו שם ואמרו שיש אופי פוליטי למחאה הזאת והרגישו לא קשורים ולכן לא רוצים שיקשרו אותם אל ת״א.. כששומעים את זה ישירות מפי פעילים במחאה מבינים באמת.
    אני מאמינה שזה בעיקר מתמימות. מנצלים אותם.

    השבמחק
  2. למען האמת, לא נתת סיבה אחת ללמה המחאה היא פוליטית - אלא אם כן, אתה רוצה שנחשוב שכשאתה אומר "ת"א" אז אנחנו מיד אמורים לחשוב על שמאלנים?

    לא יודעת אם שמעת, אבל את המאהל בת"א מבקרים עשרות אם לא מאות אנשים, חלקם שמאלנים, חלקם ימנים, חלקם רוסים, חלקם הומלסים, חלקם שחורים, חלקם לבנים. בקיצור, כולם. כי הבעיה הזאת קשורה לכולם - כולם רוצים לחיות בשלום ובשקט.

    השבמחק
  3. סיבות? הנה כמה עובדות:
    - מי שממן את המחאה היא הקרן החדשה לישראל.
    - "מנהיגת" המחאה, דפנה ליף, עובדת בקרן החדשה לישראל.
    - שאר הפעילים המרכזיים משתייכים לקשת הפוליטית, רובם חברים בקבוצות אנרכיסטיות שפועלות נגד מדינת ישראל (אם תרצי, תקבלי גם שמות. יש לי הכל).
    מספיק סיבות?

    השבמחק
  4. וזה מבלי להתייחס לעובדה שהמאמר הזה מעלה שאלה ולא נותן סקירה.
    אבל שהעובדות לא יבלבלו אותך.

    השבמחק