יום שני, 19 ביולי 2010

שיעור בפוליטיקה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעוד משחק פוליטי מהסרטים ומהלך נהדר מבחינתו.

אם מישהו שאל את עצמו מדוע נתניהו משפיל כך, בצורה בוטה ואגרסיבית, את שר החוץ, איווט ליברמן, בלי סוף בשבועיים האחרונים - אף על פי שהלה חייב אותו לשמירת הקואליציה - קיבל היום את התשובה.

נתניהו יודע שליברמן עסוק בתקופה טרופה זאתי עם חקירותיו הסבוכות ופרישה של "ישראל ביתנו" מהממשלה תהווה "גזר דין מוות" עליו ועל מפלגתו. שר החוץ חייב להיות בשלטון כדי להילחם בפרקליטות, אחרת לא יהיה לו סיכוי.
מה שנותן לבנימין נתניהו את האופציה למנף את הנושא ליתרון.

מה שקרה ("בריף" קצר), זה שנתניהו אישר את תקציב הממשלה מבלי להתחשב כלל באילוצים של ליברמן ובנוסף, ראש הממשלה מתנגד לחוק הגיור החדש של "ישראל ביתנו".
למי שלא כל כך מעורה בפרטי הפוליטיקה - המשמעות היא השפלה עצומה, שכן ליברמן הוא שותף עיקרי בממשלה הנוכחית ושר סופר בכיר (חוץ).

וכעת ליברמן עצבני. מה יעשה? ידרוש מנתניהו את אחד האילוצים - או תקציב או חוק גיור.

ראש הממשלה, שבשום פנים ואופן לא מוכן להעביר את החוק הזה, (מבחינתו זה "ייהרג ובל יעבור") גם במחיר פוליטי, חזה מראש את שתי הדרישות של ליברמן וכרגע הוא מתכוון להציע לו הטבות בתקציב בתמורה להפלת חוק הגיור!

משמע - נתניהו ידע מראש כי ליברמן צפוי לדרוש לאשר את חוק הגיור, מה שעלול לגרור פיצוץ ומשבר פוליטי ולכן התעלם מראש מאילוצי "ישראל ביתנו" בתקציב, כך שנשארה לו תחמושת ביד לקראת "יום הדין".

כעת ליברמן יקבל הטבות בתקציב וישתוק בנוגע לחוק הגיור שנתניהו כל כך משתורר להפיל.

ועל כך נאמר - פוליטיקה במיטבה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה